Restoranınızı sosyal medyada pazarlamanız gerekip gerekmediğinden hala emin değil misiniz?
Son on yılda, sosyal medya neredeyse her şey haline geldi – tartışmasız teknolojinin en devrimci yönlerinden biri. Sadece birbirimizle iletişim kurma şeklimizi tamamen değiştirmekle kalmadı, aynı zamanda işletmelerin kendilerini pazarlama şeklini de değiştirdi.
Sosyal medya tamamen bağlantı kurmak ve etkileşim kurmakla ilgilidir. İnsanlar arkadaşlarına, ailelerine ve (sosyal medyanın bağlantısı sayesinde) tamamen yabancılara mal ve hizmetleri sosyal medya üzerinden tavsiye ediyor. İnsanların restoranınız hakkında ne düşündüklerini önemsiyorsanız ve insanların restoranınız hakkında konuşma potansiyelini arttırmak istiyorsanız, sosyal medyada olmanız gerekiyor.
Sosyal Medyada olmanız için yedi temel nedeni sizin için sıraladık
Güven ve bağlılığı artırır
Müşteriler, hizmet ve yemek kalitesinin her zaman aynı standartta olacağından emin olmak isterler. Sosyal medya sayfaları şeffaflık sağlamanın harika bir yoludur. Misafirler her zaman restoranınızdaki deneyimleri hakkında yorum bırakmaya ve fotoğraf göndermeye teşvik edilmelidir.
Misafirlerinizi restoranınızla ilgili deneyimleri hakkında kendi resimlerini ve yorumlarını paylaşmaya teşvik ederek, markanıza olan güveni artırır ve şeffaflık sağlarsınız. Olumsuz eleştirilerden maruz kalabilirsiniz ama bunu fırsata çevirerek olumsuzları olumluya çevirebilirsiniz.
Sosyal Medyadaki eleştirilerin ortaya çıkardığı olumsuz eğilimlere göre hareket ederek, müşterilerinize onları dinlediğinizi ve onlara yanıt verdiğinizi gösterirseniz, bunu fark edeceklerdir.
Hedef kitlenizle iki yönlü iletişim
Sosyal medya, mevcut ve gelecekteki müşterilerinizle doğrudan konuşmanıza olanak tanır ve sosyal medyanın en iyi yanı, düşüncelerini gerçek zamanlı olarak size bildirebilmeleridir.
Müşteri sadakati, büyük ölçüde restoranınızın içindeki ve dışındaki hizmetlerinize bağlıdır. Ve bu bağlılığı beslemek için en iyi yerlerden biri de sosyal medya profilinizdir.
Topluluk yönetimi, potansiyel ve yeni misafirlerinizle ilişki kurmada büyük rol oynar. Sohbet başlatmak, sorularını yanıtlamak, benzersiz yemeklerinize olan sevgilerine samimi yanıt vermek için yorum bölümünü ve doğrudan mesajları kullanın! Bu, yeni müşteriler çekmenize ve onları en çok heyecanlandıran yiyecek ve hizmetler hakkında bilgi edinmenize yardımcı olacaktır.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Sosyal medya platformlarının SEO’nuzu oluşturmanıza yardımcı olabileceğini biliyor muydunuz? Özellikle Facebook ve Linkedin web sitenizden (makale veya blog gibi) içerikleri sosyal medya işletme sayfanıza paylaşarak. İşletme sayfası yayınınızı kişisel sayfanızda paylaşarak daha geniş bir kitleye ulaşabilirsiniz.
Sosyal medya, Google’ın arama algoritmasının bir parçası olmasa da, bir işletmenin genel arama sıralaması üzerinde dolaylı bir etkisi vardır. Google’ın algoritmasındaki en büyük faktörlerden bazıları popülerliği, yetkiyi ve trafiktir.
Sosyal medyanın bu faktörlerin üçünde de nasıl etkisi olduğunu size gösterelim:
- Popülerlik: Hedef kitlenizle iletişim kurmak, uygun hashtag’leri kullanmak ve harika içerikler yayınlamak genel popülerliğinizi artırır.
- Otorite: Hedef kitlenizle güveninizi inşa ederken, aynı zamanda otoritenizi de inşa ediyorsunuz. Bu nedenle, menünüzde bir şey eklediğinizde kitlenizin onu satın alma olasılığı daha yüksektir.
- Trafik: Hem sosyal medya pazarlamanızı hem de SEO stratejinizi doğru bir şekilde yaparsanız, daha fazla potansiyel müşteriye ulaşırsınız.
Ücretsiz pazarlama aracı
Bugünlerde ücretsiz olarak alabileceğiniz pek bir şey yok ama sosyal medya kanalları -reklam kampanyaları oluşturmayı seçmediğiniz sürece- tamamen ücretsiz.
Restoranınızı göstermenin en iyi yolu
Sizinki kadar harika bir restoran yokken neden onu göstermek istemiyorsunuz?
En iyi yemeklerin resimlerini yayınlayın, etkinliğinizi ve catering hizmetlerinizi (eğer varsa) tanıtın ve en yeni ve en büyük fırsatlarınızın reklamını yapın. Müşterilerin sizinle nasıl iletişim kurabileceği ve restoranınızı nerede bulabilecekleri gibi küçük, basit ve etkili şeyler paylaşın.
İnsanlar markalara değil, insanlara yatırım yapar
İnsanlar markanın arkasındaki hikayeyi bilmek ister. Sizi siz yapan hikayeyi anlatarak bu hikayeye insanları ortak edin.
Yeni bir kitleye ulaşın
Başta Facebook ve Instagram olmak üzere çeşitli sosyal medya platformlarında istediğiniz kişiyi tam anlamıyla hedefleyebilirsiniz. Demografik ve psikografik özelliklerine kadar belirli bir müşteri kitlesi oluşturabilirsiniz.
Hangi platformlarda olmalısınız?
Gerçekten üzerinde olmanız gereken üç büyük sosyal medya platformu var. Hangisine odaklanacağınız, hedef kitlenize bağlıdır. Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, Pinterest ve YouTube gibi platformları inceleyin. Hedef kitlenizin nerede olduğunu bulup o kanala odaklanın.
Kısacası sosyal medyanın gücünü asla hafife almayın. İnsanlar nerede yemek yediklerini, ne yaptıklarını ve kiminle olduklarını paylaşmak isterler. Büyük olasılıkla müşterileriniz sosyal medyada olacak, bu da sizin de olmanız gerektiği anlamına geliyor.