Etkili Bir Sadakat Programı Başlatmak için İpuçları

Restoran sadakat programı nedir?

Restoran sadakat programları, işletmelere müşteri davranışına dayalı indirimler ve fırsatlar sunmanın bir yolunu sunar. Restoranlar veri toplayarak müşteri tercihlerini daha iyi anlayabilir ve ödüller sunarak sadakati geliştirebilir. Tipik olarak, ödüller ücretsiz bir öğeyi, indirimli bir yemeği veya hediye akşam yemeği gibi özel etkinliklere erişimi içerebilir.

Kim puan kazanmayı ve hediyeler almayı sevmez ki? Çoğumuz bir marketten alışveriş yaptık, kredi kartı başvurusunda bulunduk veya belirli bir havayolunda uçtuk, sadakat programları ile puan kazanabilir ve satın almalarımızın karşılığını almış gibi hissedebiliriz.

Bu nedenle restoran sadakat programlarının tekrar satışları artırmak için çok fazla potansiyeli vardır. Aslında, pek çok popüler zincir işletme, sadakat programlarını kullanan müşterilerinden milyonlar kazanıyor.

Küresel ya da büyük bir zincir işletmiyor olsanız da işletmeniz, kendinize ait bir restoran sadakat programı kullanarak satışları artırabilir ve müşterileri memnun edebilir.

Restoran Sadakat Programları Etkili mi?

Kesinlikle. Aslında, sadık müşterilerin ziyaret sırasında yeni bir müşteriye kıyasla daha fazla harcama yapması muhtemeldir. Bir araştırmaya göre, gelecekteki gelirinizin %80’i, halihazırda sahip olduğunuz müşterilerin yalnızca %20’si tarafından oluşturulacaktır. Harika yemek ve servisiniz, onları kapıdan içeri sokmaya yardımcı olurken, restoran sadakat programı, geri dönmeye ve puan veya indirim kazanmaya devam etmeleri için onlara ekstra bir teşvik sağlayacaktır.

Henüz bir restoran sadakat programı uygulamadıysanız, rakiplerinizin zaten bir tane kullanıyor olma ihtimalinin yüksek olduğunu unutmamanız gerekir.

Restoran Sadakat Programının Faydaları

Bir restoran ödül programına sahip olmak, işletmenize iki şekilde fayda sağlar: tekrar eden işleri teşvik eder ve ortalama sipariş değerinizi artırır.

Tekrarlanan işi artırma

Bir restoran sadakat programı, müşteriyi elde tutmada önemli bir rol oynar. Satın alımları oyunlaştırdığınızda ( parayı puana çevirerek ve müşterilerin belirli sayıda puan topladıktan veya restoranınızdan ürün satın aldıktan sonra ödüller kazanmalarına izin vererek ) onları geri gelmeye devam etmeye teşvik ediyorsunuz. Satın alımlarını para harcamak olarak değil, bir oyunda seviye atlamak olarak görmeye başlayacaklar – bu da onların satın almalarını kolaylaştıracak.

Artan sipariş boyutu

Başka bir araştırma, müşteri sadakatini yalnızca %5 artırmanın geliri %25 ile %95 arasında artırabileceğini hesapladı.

Nasıl mı? Müşteri sadakat programları, satış ve çapraz satış yapmanıza yardımcı olarak gelirinizi artırabilir. Örneğin, a la carte yemek yerine kombo sipariş veren müşterilere bonus puanlar verirseniz, içecek ve yan ürünlerden daha fazla satış yaparsınız. Veya müşteriler, daha fazla puan toplamak için başlangıçta planladıklarından daha fazlasını satın alabilirler.

Restoran Sadakat Programı Nasıl Kurulur 

Etkili Bir Sadakat Programı başlatmak için ipuçları

Hiçbir sadakat programı aynı görünmeyecektir, ancak başarılı bir program başlatmanıza yardımcı olacak kesinlikle yapılması ve yapılmaması gerekenler vardır. İzlenecek bazı ipuçları ve yönergeler şunlardır:

Kolaylaştır

Restoran sadakat programınızın hem müşteriler hem de çalışanlar için kullanımını kolaylaştırın. Müşterilerin katılımını engelleyecek tüm engelleri ortadan kaldırmak önemlidir. Bu nedenle dijital ödül programları daha popüler hale geliyor. Müşterilerin artık fiziksel bir karta bağlı kalması gerekmezken, restoran sahipleri artık misafirleri hakkında daha iyi veriler elde etmek için yazılım tabanlı sadakat programlarını kullanmayı tercih etmeli. Daha sonra bu verileri, müşterilerinize kullanma olasılıkları daha yüksek olan özelleştirilmiş ödüller sunmak için kullanabilirsiniz.

Heyecan Verin

Ödül kazanmayı heyecanlı hale getirin. Sadakat programları için tasarlanmış restoran yazılımı, sadakat programınızı oluşturma ve tasarlama konusunda size her türlü seçeneği sunar. Hangi seçeneklerin müşterilerinizi heyecanlandıracağını düşünün ve farklı kombinasyonlarımızı denemekten çekinmeyin. Bilgiye dayalı kararlar alabilmeniz için farklı ödül seçeneklerinin nasıl performans gösterdiğini takip etmeyi unutmayın.

Pazarlanabilir Hale Getirin

Biraz tanıtım yapın. Biraz pazarlama, insanları programınız hakkında heyecanlandırmak için uzun bir yol kat edebilir. Haberi yaymak için sosyal medyayı ve restoranınızın web sitesi de dahil olmak üzere diğer geleneksel pazarlama yollarını kullanın. Ayrıca, müşterileri kaydolmaya teşvik etmek için çalışanları eğitin. Ciddi bir baskı yapmak istiyorsanız, yerel etkinliklerde reklam vermeyi ve diğer işletmelerle çapraz tanıtım yapmayı düşünün.

POS’unuzla entegre edin

Sadakat programınızın başarılı olması için POS sisteminizde düzgün çalıştığından emin olmanız gerekir. Herhangi bir hediye veya indirim için, marjlarınız üzerinde bir etki göreceksiniz (ne kadar az olursa olsun) ve maliyeti doğru bir şekilde ilişkilendirebilmeniz gerekir. Yapamazsanız, teklifin kötüye kullanılması riski vardır.

Web sitenizde pazarlayın

Sadakat programınız birçok insanın ilgisini çekecek. İster iş profesyonelleri için yerel bir öğle yemeği mekânı, ister favori bir gurme restoranı olun, insanlar iyi bir anlaşmayı sever. Ancak, bir sadakat programı sunduğunuzu kimse bilmiyorsa, bu istediğiniz etkiyi yaratmayacaktır.

Giden pazarlama kanallarınız aracılığıyla tanıtın

Sadakat programınıza üye olmalarını istiyorsanız, insanların sadakat programınız hakkında bilgi sahibi olmaları gerekir.

Örneğin, insanların sosyal medyadaki mutlu müşteri hikayelerini, kullandıkları hediye ile paylaşın. Bu, personelinizin sadık müşterilerinizi tanımasına ve işin ve müşterinin ötesine geçen samimi bir ortam oluşturmasına izin vermenin ek avantajına sahiptir.

Bir uygulamanız varsa, bağlılık programınızı ve özel fırsatları tanıtmak için anında bildirimlerle haberdar edin.

Ek olarak, insanları işletmenize üye olarak kaydettiriyorsanız, neden aynı anda e-posta adreslerini toplayıp onlara e-posta üzerinden sadakate özel fırsatları tanıtmıyorsunuz?

Çalışanlarınızı eğitin (ve geri bildirimlerini dinleyin!)

Son olarak, personel uygun şekilde eğitilmemişse hiçbir sadakat programı başarılı olamaz. Kişileri kaydedebilmeleri, sadakat programıyla ilgili özel tekliflerin tasarlanmasına yardımcı olabilmeleri ve POS sistemi aracılığıyla sadakat puanlarını kolayca ve etkin bir şekilde kullanabilmeleri gerekir.

Müşteri Sadakati Bir Ödül Programından Daha Fazlasını Gerektirir

Bir restoran sadakat ödül programına sahip olmak önemli olsa da, müşterileriniz de işletmelerinin sizin için değerli olduğunu, sizin için önemli olduklarını hissetmek isterler. Bu, farklı şekillerde gösterebileceğiniz puanların ve indirimlerin ötesine geçer.

Sizi etiketledikleri fotoğrafları paylaşarak ve her yoruma ve mesaja yanıt vererek sosyal medyada etkileşim kurun.

İşler ters gittiğinde konuklarınıza karşı şeffaf olun. Büyük sorunları, bunlar yaşanmamış gibi halının altına süpürmeyin – sorunu kabul edin ve gelecekteki hatalardan kaçınmak için planınızı iletin.

Müdavimlerinizi tanıyın. Hiçbir şey konukları adlarını veya en sevdikleri yemeği bir görevlinin hatırlamasından daha fazla memnun edemez.

Misafirlerinizi kutlayın. Onları bir doğum günü veya yıl dönümü ikramıyla şaşırtarak, en çok sipariş ettikleri yemek için bir teklif göndererek veya en sevdikleri masayı onlar için ayırarak tüm verilerden en iyi şekilde yararlanın.

Son sözler

İyi bir sadakat programı, müşterilerinizin tekrar tekrar gelmesini sağlamakla ilgilidir – bu, harika bir müşteri deneyimine ve neyin işe yaradığına dair net bir algı ve deneyime ihtiyacınız olduğu anlamına gelir.

Sadakat programınız ile daha fazla misafiri müdavim haline getirmek istiyorsanız sizi Omni’nin restoran sadakat programı OmniDINER ile tanıştıralım. Sadakat programınızı istediğiniz gibi organize ederken, sistemlerinizin OmniDINER ile sorunsuz bir şekilde çalışmasının konforuyla, başarınızı takip edip keyfini çıkarın.

Ayrıntılı bilgi için: https://omnidiner.com/tr/