İşletmelerde Verimlilik İçin Personel Sorunları ve Çözümleri

Restoran işletmecileri cironun hizmet sektörünün sadece bir parçası olduğunu biliyorlar, ancak günümüz pazarı giderek daha rekabetçi hale geliyor. Herhangi bir yöneticiye sorun, size restoran personelini işe almanın, eğitmenin ve işte tutmanın çok büyük bir problem olduğundan bahsedecektir.

Bir restoran işletmesinin en değerli varlığı çalışanlarıdır. Müşterilerle doğrudan iletişim kuran ve bu iletişim sırasında restoranı temsilen sorumlu olan çalışanlar, müşteri memnuniyetine doğrudan etki etmektedir. Bu, çalışan davranışının satışlar ve karlılık üzerinde dolaylı bir etkisi olduğu anlamına gelir. Yazımızın devamında, restoran yönetiminde çalışanların memnuniyetini ve satış ve karlılık üzerindeki etkisini arttırmanızı sağlayacak yöntemleri sizin için listeliyoruz.

İşe Alım

Corona Virüs’ten önce bile restoran sektörüne yeni çalışanların işletmedeki devamlılığını sağlamak kolay değildi. Ancak mevcut durum, piyasayı iş arayanlar için daha da değişken ve daha az cazip gösteriyor. Bu nedenle, teklifinizi daha rekabetçi hale getirmelisiniz.

Sizinkini diğer şirketler ve endüstri standardı ile karşılaştırın. Maaşın dışında insanların ödül ve teşviklerin peşinden olduğunu unutmayın. İstihdam paketinize sağlık sigortası, ücretli izinler ve vardiyalı öğünleri dahil etmeyi düşünün. Ayrıca mevcut personelinizi, tavsiye ikramiyeleri sunarak yeni işe alımlar bulmaya yardımcı olmaya teşvik edebilirsiniz.

Bırakmalarının Sebebinin Siz Olabileceğini Kabul Edin

İnsanların gerçekten çalışmak istediği bir restoran mı işletiyorsunuz? Yöneticiler yerine şefkatli liderler misiniz? Ekibinizden en iyi şekilde yararlanmak için yeni stratejilere açık mısınız? Çoğu insan yönetilmek istemez; yönlendirilmek ister. Kritik bir fark var. Liderler, bir şeyler yolunda gitmediğinde insanlara saldırmak yerine sorunları çözmenin yollarını bulmalıdır.

İletişim ve Organizasyon

Her işyerinde olduğu gibi, sistemi verimli hale getirmek için ekip çalışması esastır. Restoran işinde, müşterilerinizle dostane bir ilişki kurmak, sadakat şanslarını artıracaktır. Ancak yönetim ve personel arasında bir sınır hattı da aynı derecede önemlidir. Bir yönetici olarak, onları asla aşağı ya da vazgeçilmez hissettirmemelisiniz.

Etkili iletişim, özellikle çalışma zamanlarında, personelin kendi aralarında da ayrılmaz bir bütündür. Ekip çalışmalarında olası aksaklıkları tespit etmek için her zaman kontrolü olun.

Öncelikle personelinizle harika bir ilişki kurmak kadar organizasyon da başka önemli bir ihtiyaçtır. Bir personele ilgili bir sorunla karşılaşıldığında, her bir personel üyesinin tamamlaması gereken sorumluluk ve görevleri sürdürmeyi sağlayacak restoran içi bir organizasyon oluşturulmalıdır.

Mentorluk Kültürüne Yatırım Yapın

Tüm çalışanları restoranın başarısının değerli üyeleri olarak gören bir mentorluk kültürüne yatırım yaparak büyüyebilirsiniz. Bir restoran personeli, işletmeye sadakat geliştirdiklerinde verimli bir şekilde çalışır. Bu, ancak yönetimin şeffaf olması ve çalışanların katılımını ve mutluluğunu sağlamak için üzerlerine düşeni yapmaları gerektiğini kabul etmeye istekli olması durumunda gerçekleşebilir. Birçok işletme kitabının belirttiği gibi, “insanlar işlerini bırakmazlar, yöneticileri bırakırlar.”

Tutkulu ve ilgili yöneticiler enerji gösterir ve coşku yaratır. Ekibe yeni biri katıldığında, onlara sıcak bir ilk gün yaşatmak çok önemlidir.

Avantajlar Sunun

İnsanlar sağlık sigortası ister; aynı şey ücretli izin için de geçerli. Mevcut personele yatırım yapmak, birini kaybetmekten, yeni iş ilanları vermekten ve bütçe açığıyla çalışmaktan daha ucuzdur. Yıl sonu ikramiyeleri, vardiya yemekleri, kar paylaşımı, tüm bu avantajlar, çalışanlara değer verdiğinizi gösterir.

Motivasyon Eksikliği

İş, çalışanlarınız için hem fiziksel hem de psikolojik olarak zorlayıcı olabilir. Bu durum motivasyonun düşmesine ve nihayetinde iş kalitesinin olması gerekenin altında kalmasına yol açabilir. Motivasyonsuz çalışanlardan oluşan bir ekibiniz varsa, sorunlarına kulak vermek için siz ve restoran personeliniz arasında açık bir forum düzenleyin.

Çalışma saatlerinde sıcak ve tutkulu bir yaklaşım çok yol kat edebilir. Yönetimden korkmak yerine iyi bir iş yapma hevesini besler. Sıkı çalışmalarını takdir edin ve olağanüstü performansları teşvik etmeye veya ödüllendirmeye kadar gidin.