Satış Noktası (POS) yazılımı, stok, envanter, menü, fatura, ödemeler ve daha pek çok şeyle ilgilenmek zorunda olan bir restoranın en temel gereksinimlerinden biridir. İyi bir POS ile her şey sistematik hale getirilir ve bir tıklama ile işletmeniz yönetilebilir.
POS yazılımı, kurulduktan sonra işletmenizin çeşitli alanlarını kontrol etmenizde büyük avantajlar sağlar. Bu nedenle, doğru POS Sistemini seçerken bilinçli bir karar vermek önemlidir.
Hala harika bir restoran yazılımına yatırım yapmanın önemsiz olduğunu düşünen birçok işletmeci var. Restoran yazılımları, tüm işlemlerin daha kolay yürütülmesini sağlamak için kaynak, finans, stok, envanter ve ödeme yönetiminden restoran yönetiminize yardımcı olan çeşitli özelliklere sahiptir. Sadece daha hızlı çalışmak için değil, aynı zamanda daha etkili bir şekilde çalışmak için önemlidir. Ancak soru şu ki, en iyi restoran yazılımını nasıl seçeceğiz? En iyi restoran yazılımının nasıl seçileceğine dair önemli başlıkları birlikte inceleyelim:
Restoran yönetim yazılımının hangi ihtiyaçlarınızı karşılamaya çalıştığını bilin
Modern restoran yönetim yazılımı çözümlerinin çoğu özellikler ve araçlarla dolu olarak gelir. Ancak bunların tümü işletmeniz için kritik öneme sahip değildir. Örneğin, çevrimiçi masa rezervasyonlarından ziyade şirket içi işlemlere yardımcı olan yazılımlarla daha fazla ihtiyaç duyabilirsiniz.
Gereksinimlerinizi bilin ve bunları yazılımın mevcut özellikler listesiyle karşılaştırın. Yazılımlarını ihtiyacınız olmayan birçok araçla doldurmaya çalışan şirketlere karşı dikkatli olun. Bunlar genellikle maliyeti yükseltir ve arayüzü gereksiz yere karmaşıklaştırır.
Her şirket kendi yazılım özelliklerini sunar. En eksiksiz olanlardan birini bulun. Örneğin Muhasebe Sistemi gibi birçok modülle entegre olabilen restoran yazılımlarını düşünün.
Personelinizin kolayca kullanabileceğinden emin olun
Restoranlar çalışan devir hızı çok yüksek olabiliyor, bu durum da personelin yeterince eğitilememesine yol açıyor. Bu sebepten seçtiğiniz yazılımın, kılavuzu okumak ya da günlerce eğitime zaman harcamak zorunda kalmadan sezgisel ve kullanımı kolay olması gerekir.
Yazılımın Kullanıcı Arayüzü (UI) basit, anlaşılır ve tutarlı olmalıdır. Mümkünse, satın alma işlemini gerçekleştirmeden önce personelinizden bazılarının kullanıcı arayüzünü test etmesini sağlayın.
Güncellemeleri veya değişiklikleri kimin yöneteceğini belirleyin
Sabit bir menü kullanıyorsanız ve ya hizmetlerinizde çok fazla değişiklik yapmıyorsanız, bu ipucunu göz ardı edebilirsiniz. Ancak düzenli menü güncellemeleri yaparsanız, yazılım içinde değişiklik yapmanın ne kadar kolay olduğunu bilmek isteyeceksiniz.
İdeal olarak, restoran yönetim yazılımınız, sizin veya personelinizin her küçük şey için müşteri desteğini aramak zorunda kalmadan düzenli değişiklikler yapabilmesi için yeterince esnek olmalıdır.
Şirketin mükemmel hizmet verdiğinden emin olun
Kendiniz için restoran yazılımını seçmiş olabilirsiniz ancak firma size en iyi hizmeti sunuyor mu? Müşteri hizmetlerinin ihtiyacınız olduğunda size yardımcı olabileceğinden emin olun.
Demo Sormaktan Çekinmeyin
Demo istemek ve yazılımı nasıl çalıştıracağınızı öğrenmek çok önemlidir. Kendi deneyiminize sahip olmanız ve uygulamanın uygun olup olmadığını denemeniz ve gereksinimlerinizi karşılamanız gerekir.
Sonuç olarak
Restoran yönetim yazılımınızı hangisinin en yüksek puanlı hangisinin en ucuz olduğuna göre seçmeyin. Kuruluşunuzun gerçek ihtiyaçlarını göz önünde bulundurun ve yazılımın onu nasıl kullanacağınıza, personelinizin beceri düzeyine ve araçla ilgili konfor düzeyinize uygun olup olmadığına bakın.
Omni A.Ş.’nin sağladığı avantajlar ve kolaylıklardan haberdar olmak için bizi arayın. İşletmenize özel tekliflerimizle İhtiyacınızı karşılayan gerçek çözümleri sunalım. İşletmenizin yönetimini POS Sistemlerimiz ile verimli yönetin.
Satışları artırmak, mutfağınızdaki çok sayıda envanteri yönetmek, müşterinizi özelleştirilmiş promosyonlarla cezbetmek ve daha fazla avantajdan yararlanmak için hemen bizi arayın.