POS Raporlaması nedir ve işinizi nasıl büyütebilir?

POS Raporu nedir?

POS raporu sayesinde restoranınız, barınız, seyyar yemek aracınız veya catering şirketinizin satış süreçlerini kontrol edebilirsiniz. POS yazılımınız tarafından toplanan verileri özet bilgi olarak kullanıp işletmeniz için doğru stratejiler geliştirebilirsiniz. POS raporları aracılığıyla, hangi menü öğelerinin en çok sattığı, popüler yemeklerdeki kar marjlarınız hatta promosyon verdiğiniz ürünler hakkında detaylı bilgileri öğrenebilirsiniz.

Satış noktası (POS) raporu nedir?

POS sistemleri sektöre özel üretilmiş yazılımlar ile iş kararlarını yönetmek için kullanılabilecek birçok önemli veriyi yakalar. Bu verileri, hangi çalışanların en çok satış yaptığı, müşterilerinizin en çok hangi ürünleri satın aldığı gibi işinizin farklı yönlerini analiz etmek için kullanabileceğiniz raporlar halinde düzenlemenize olanak tanır.

Raporların kolayca ve gerçek zamanlı olarak çalıştırılabilmesi POS raporlamasını küçük işletmeler için cazip hale getirir.

Bir çalışanın her yaptığı satışta, envanter taranır, ürün, müşteri hatta çalışanınız hakkında bilgiler toplanır.  POS raporlaması, satış verilerinizden bilgileri filtreleyebilir, böylece hangi çalışanların en iyi performans gösterdiğini ve hangi ürünlerin tükendiğini görebilirsiniz.

Neden POS raporları çalıştırmalısınız?

İyi bir POS, temel işlevler hakkında otomatik olarak raporlar sunabilir. Bir çalışan bir satışı tamamladığında, envantere bir ürün girdiğinde veriler toplanır. Ayrıca çevrimiçi siparişlerden, çevrimiçi pazarlamadan ve diğer etkinliklerden POS’unuza çeşitli veriler gönderilir.

Omni A.Ş.’nin oldukça yetenekli raporlama araçlarına sahip POS sistemleri, bu veri bolluğunu toplayabilir ve çevrimiçi olarak erişebileceğiniz sindirilebilir (ve özelleştirilebilir) raporlar halinde düzenleyebilir.

POS kullanmaya yeni başladıysanız, kullanmaya başlamayı düşünüyorsanız ya da genel olarak analitik bilginiz yoksa, aşağıdaki beş rapor türü iyi bir başlangıç noktasıdır. POS’unuzun halihazırda topladığı verileri kullanmak, günlük işlemleri iyileştirmenize, idari işler için harcanan zamanı azaltmanıza, israfı en aza indirmenize ve geliri artırmanıza yardımcı olabilir.

Bir POS raporu, mağazanızın veya restoranınızın tüm yönlerine yardımcı olabilecek bir bilgi hazinesi sağlar. Satış tahminlerinden optimize edilmiş pazarlamaya kadar, POS raporları kullanmanın sağladığı faydaları birkaçını sizin için listeledik.

  1. Personel yönetimi kararlarını belirleyin

Personeliniz hakkında topladığınız veriler kimin ne zaman verimli çalıştığını belirlemenize yardımcı olur. İşletmenizin yoğun saatleri de POS raporlarınız ile belirledikten sonra, en iyi çalışanlarınızı yoğun saatlerde görevlendirerek verimlilikte ve müşteri memnuniyetinde avantaj sağlamış olursunuz.

Ayrıca, hangi vardiyada kaç çalışanın görevlendirileceğini belirlemenize de yardımcı olabilir. Böylece gereksiz iş gücü kullanımının önüne geçmiş olursunuz. Müşteri sirkülasyonunuzun yoğunluk zamanlarını tespit ederek, o vardiyalarda fazla veya eksik personel kalmamasını sağlayabilirsiniz.

  1. Satın alma kararları verin

Bir POS sistemi kullanmıyorsanız stok takibi yapmak ve yeterli envantere sahip olduğunuzdan emin olmak genellikle varsayımla belirlenir. Manuel olarak işlerin takibini yapmak hataya çok açıktır ve ilerleyen dönemde büyük problemlere sebep olurken kayıp, kaçak ve zayiata neden olabilir.

Bir POS sistemi sizin için tüm süreci otomatikleştirebilir. Envanter raporu, satın alma kararları vermenize yardımcı olabilir, çok satan ürünlerinizin stoğunun güncel tutulmasına ve satılmayan ürünlerinizin depolama maliyetinden kurtulmanıza yardımcı olur.

  1. Birkaç noktadan satışları karşılaştırın

Birkaç şube veya birden fazla satış kanalı işleten işletme sahipleri, satışları takip etmekte zorlanırlar. Bir POS sistemi bunu yönetmenize yardımcı olabilir ve performansı konuma göre karşılaştırmanıza olanak tanır. Bu, satış, personel ve pazarlama kararları vermenize yardımcı olabilir. Örneğin, satışın yüksek olduğu kanala yoğunlaşarak, pazarlama bütçenizi o pazara odaklayabilirsiniz. Aynı şey personel için de geçerli. Mağaza performansını karşılaştıran POS raporları çalıştırarak, talebe göre ne kadar personele ihtiyacınız olduğunu belirleyebilirsiniz.

  1. Pazarlama stratejinizi geliştirin

Yeni müşterilere ulaşmak ve mevcut müşterileri elde tutmak başarının anahtarıdır. Bir POS’tan toplanan veriler, doğru müşterileri hedeflemenizi sağlayarak pazarlamanızı ve erişiminizi iyileştirebilir.

Müşterilerinizin neleri satın almayı ne sıklıkta sevdikleri hakkında size fikir verebilir
,. Daha sonra bu bilgilere dayanarak promosyonlar çalıştırabilirsiniz.

Ayrıca, ürünlerinizi satın alan yeni ve mevcut müşterilerin sayısına bağlı olarak bir pazarlama kampanyasının işe yarayıp yaramadığını da söyleyebilir.

  1. Büyüme planınızı belirlemeye yardımcı olun

Yenilerini ararken aynı zamanda sadık müşterilerinize tutunmak istiyorsunuz. Bunu yapmanın bir yolu, sadakatlerini promosyonlar ve indirimlerle ödüllendirmektir. Bu fırsatları hangi müşterilerin hak ettiğini belirlemek POS raporlaması ile daha kolay.

Müşterileriniz hakkında bir rapor çalıştırarak, hangilerinin yeni, hangilerinin sizden daha önce alışveriş yaptığını belirleyebilirsiniz. Bu bilgiler, operasyonların sağlığını ölçmek için önemli olabilir, çünkü müşterileri elinizde tutmıyorsanız, bunun nedeni sattığınız ürünler veya sağladığınız müşteri hizmetleri olabilir. Çok sayıda tekrar eden müşteriniz varsa, yeni müşteriler bulmakla meşgul olmanız gerektiğinin bir işareti olabilir.

Önemli paket servis: POS raporlaması, birçok nedenden dolayı işletme sahipleri için çok faydalı olabilir. Personel, satın alma ve pazarlama kararlarını bilgilendirebilir. Ayrıca birden fazla konumu yönetmenize ve büyüme planları yapmanıza yardımcı olabilir.