POS Sistemi, Cafe bar restoran işletmelerinde kullanılan, verilen tüm hizmetlerin sistematik, hızlı ve standart olmasına büyük katkı sağlayan restoran programları bu sektörün olmazsa olmazlarından biri. Peki POS nedir, nasıl çalışır ve nasıl temin edilir? Tüm detaylar için yazımıza göz atalım.
POS Sistemi Nedir?
Öncelikle POS kelimesinin nereden geldiğini merak ediyor olabilirsiniz. POS, İngilizce “Point Of Sales” kelime öbeğinin kısaltılmışıdır. Türkçe’de biz bu sistemleri; POS sistemi, POS çözümleri, POS programı, adisyon programı, cafe bar otomasyonu, restoran sipariş programı, lokanta sistemleri ve hatta adisyon sistemi olarak da adlandırabiliyoruz.
POS sistemi çoğunlukla restoran cafe bar sektöründe kullanılır. POS, işletmeye gelen müşterilerin siparişlerinin tam ve doğru alınması, gecikmeden mutfağa iletilmesi, servisin eksisiz yapılması ve açıklayıcı bir adisyon ile müşteriden ödemenin tahsil edilmesi amacıyla kullanılan sistemlerdir. Bu sistemlerin işletmelere en önemli üç faydasını aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:
-
Müşteri Memnuniyetini Arttırır
Restoran cafe bar müşterileri beklemeyi sevmez, yüksek kalitede iyi organize edilmiş bir servis ile kusursuz bir hizmet almayı arzu eder. Bu nedenle restoran, cafe ve bar işletmelerinin müşterilerinin siparişlerini doğru almaları, ideal hızda servis etmeleri ve ödeme talebini de açıklayıcı, kalem kalem yazılmış bir dökümle gerçekleştirmeleri müşteri memnuniyetini arttırır.
-
İşletmenizde Standardizasyon Sağlar
Restoranınızdan daha önce hizmet almış olan bir müşteriniz sizi tekrar ziyaret ettiğinde tatsız bir sürprizle karşılaşmak istemez. Manuel çalışan bir restoranda, her bir garsonun aynı standartta servis vermesi veya bir kasiyerin her bir müşteriye birebir aynı hizmeti sunması mümkün değildir. Ancak bir restoran otomasyon sistemi ekranı personeli her iş adımında personeli yönlendirir ve işin doğru yapılmasını destekler. Böylece müşterileriniz işletmenizi her ziyaret edişinde aynı standart hizmeti alır, sürprizlerle karşılaşmaz.
-
İşlerinizin Takibini Kolaylaştırır
Bahsedilen sistemler çeşitli donanımlarla entegre edilebilir veya destekleyici sistemlerle ek faydalar sağlayabilir. Örneğin işletmenizde ürünleri tartarak satıyorsanız terazi ve barkod okuyucu ile entegre çalışabilir. Veya stok takibi yapmak istiyorsanız POS sisteminize tanımlanan bir yazılımla maliyet, stok ve karlılık takibi yapılabilir.
1990 yılında kurulan Vectron Systems AG, akıllı POS sistemlerinin üretiminde uzmanlaşmış bir Alman yazılım ve donanım firmasıdır. Omni Vectron POS Sistemi, zincir işletmelerin yanı sıra her büyüklükteki restoran, fast-food, pastane, kahve zincirleri, kulüp, dernek, okul kantinleri vb. gibi yiyecek içecek işletmelerine uygun, güvenli tasarıma sahip satış noktası terminalidir.
Kasiyer/garsonun hesap açarak mutfağa siparişleri, doğru, hızlı ve eksiksiz bir şekilde göndermesini ve bu otomasyon sayesinde işletmenin kontrol edilmesini sağlar. Kasiyer/garson, Vectron’a kullanıcı anahtarı ile giriş yaptığında hiçbir sipariş bilgisini silemez. Siparişlerin silinememesi nedeniyle Vectron, bilinçli/bilinçsiz oluşan tüm kaçakların önüne geçmeyi sağlar.
Bütünleşik Sistemin Avantajları
• Ek donanım gerektirmeyen uzun ömürlü tasarım
• Daha az enerji tüketimi
• Virüs gibi dış etkenlerden uzak yapı
• Güvenlik açıklarına karşı profesyonel kontrol sistemi
• Alt yapı sorunlarına dayanıklı tasarım
Yazılım ve Donanım Özellikleri
- Alman teknolojisi ile üretilmiş donanım ve yazılım
- Aynı işletmede tek yazılım ile birden çok donanım kullanım avantajı
- Bütünleşik ve PC tabanlı sistem seçenekleri
- Akıllı Terminal: Tek başına çalışabilme özelliği
- Renkli, dokunmatik ve terminal tipine göre 12”, 14″ ve 15” ekran seçenekleri
- Aynı işletmede 200’e kadar terminal kullanım imkanı
- Akıllı kullanıcı anahtarı ile sisteme giriş ve her türlü fonksiyonun yetki seviyelerine göre kullanımı
- Satış ürünlerine ait bilgilerin (İçerik, Tarif, Kalori hesabı vb.) ekrana, mutfak yazıcısına veya adisyona yazdırılması
- Koltuk numarasına göre veya isme göre sipariş girme
- Promosyonlar, HappyHour vb. türü istenilen saat dilimlerinde ürün fiyatlarını otomatik olarak değiştirme
- FastFood uygulamalarında gerektiğinde aynı anda birden fazla çek açma
- Saat/ Gün/ Ay / Yıl ve Personel, Menü Kalemi, Hasılat vb. bazında her türlü detaylı rapor
- Restoran sektörüne özel olarak üretilmiş, su geçirmez dayanıklı, özel donanım
- Paket sistem ve müşteri takip modülleri
- Zincir mağazalar için çok güçlü, açık veri tabanına sahip, sınırsız mağazayı yöneten VCommander Merkezi Yönetim Modülü
- Adetsel bazlı/ gramajlı stok modülü
- Her türlü marka arka ofis entegrasyonuna açık veri tabanı yapısı
- Stok kontrol ve Muhasebe gibi arka ofis programları ile entegrasyon
- Müşteri Sadakat Sistemi ile entegrasyon
- Terazi/Barkod Okuyucu entegrasyonu
- Terminallerde USB Online BackUp “Anlık Otomatik Yedekleme”
- Gelişmiş masa planlaması
- Masaya servis ve Hızlı servise uygun
- “Tekrar aynı adisyona bas” özelliği ile adisyon zorunlu işletmelere uygun Personel Giriş-Çıkış kontrolü
Omni tarafından Türkiye pazarı için özel olarak geliştirilen yeni bulut POS sistemi KumoPOS sayesinde alt yapı masrafları minimuma çekilebilir, satış ve ciro bilgileri gerçek zamanlı olarak raporlanabilir, gün içinde satılan ürünlerin takibi yapılabilir. OMNİ tarafından geliştirilen bu yazılım ile tüm veriler yüksek güvenlikli sunucularda tutulur ve güvende kalır.
Bulut Sistemin Avantajları
- Tek veya zincir her büyüklükteki işletmelere uygun POS sistemi
- Minimum yatırım maliyeti ve altyapı masrafları
- Sürekli gelişebilen, ek maliyet gerektirmeyen POS yazılımı
- Restoran sektörüne özel android tabanlı POS sistemi
- Kolay kurulum, kolay kullanım
- Bulut tabanlı merkezi yönetim, anlık rapor görüntüleme
- Çoklu dil seçeneği
- Offline çalışabilme özelliği
- Her türlü arka ofis programı ile entegrasyon
Vectron’un kolay kullanımı ve hızı sayesinde işletmenizin performansını arttırın. Liderle çalışın, rahat uyuyun.
Ürünlerimiz hakkında fiyat teklifi ve daha fazla ayrıntı almak için 444 66 64 nolu numaradan arayabilir veya fiyat al formunu doldurabilirsiniz.