Restoranlar için Sosyal Medya’da Pazarlama İpuçları 2

Restoranlar için başarılı sosyal medya pazarlaması yapmak istiyor ancak nereden başlayacağınızı bilemiyor musunuz? Marka bilinirliği nasıl artırılır, daha fazla takipçi nasıl kazanılır ve daha büyük bir toplulukla etkileşime nasıl geçilir?

Bir önceki yazımızda bahsettiğimiz fikirlere ek yeni, çarpıcı ve etkili gönderi fikirlerinin yenilerini sizin için listeledik.

* Trend Olan Konulardan ve Akımlardan Yararlanın

Sosyal medyada trend olan akımları ve konuları değerlendirip, konuyu akıllıca ele almalısınız. Gönderilerinizin görünürlüğünü artırmak için trendler harika bir yoldur. Böylece izlenme ve etkileşime girme oranlarınız kolayca artış gösterecektir.

* Sosyal Medya Yarışmalarına Ev Sahipliği Yapın

Sosyal medyada düzenleyebileceğiniz onlarca yarışma türü var. Hem restoranınız hem de müşterileriniz için kazanç sağlayabilecek bu yöntemi kullanmaya başlamalısınız. Yarışmaya teşviklerle birlikte etkileşimleriniz artacaktır. Konuklarınızdan eğlenceli önemsiz sorular, bilmeceler, boşluk doldurma, fotoğraf yarışmaları gibi yarışmalara katılmalarını isteyerek ya da sadece arkadaşlarını etiketlemesini sağlayarak, çevrimiçi katılımı teşvik edebilirsiniz.

* Ürünlerinizi ve Kullandığınız Markaları Öne Çıkarın

Yemeğinizi bu kadar lezzetli yapan malzemeleri sağlayan tedarikçileri ön planda tutmak, restoranınızı eşsiz yapan herkesi önemsediğinizi göstermenin güzel bir yoludur. Müşterilerinize, en sevdikleri yemeklerin malzemelerinin nereden geldiğini, kimlerin emeği olduğunu, bu emeği ve işletmeleri desteklediğinizi göstererek yeni müşteriler çekebilirsiniz.

* Yeni Platformları Deneyin

Yeni kitlelere ulaşmak ve kendinizi rakiplerinizden farklı kılmak için yeni platformlar deneyin. Trendlerin nerelerde döndüğünü takip ederek hitap ettiğiniz kitleye ulaşmak için doğru kanalları bulabilirsiniz: Instagram, Facebook, TikTok… Size uygun kanalı bulun ve düzenli içerikler yüklemeye başlayın.

* Markanızla Uyumlu Güzel Bir Sayfa Oluşturun

Kendinize bir konsept belirleyin. Sosyal medya için standartlarınız olsun. Bir şemaya ya da bir renk skalasına uygun içerikler tasarlayın. Görsel bir şölen sunun. Ne kadar harika olduğunuzu Instagram’da gösterin!

Sosyal medyanızda neleri öne çıkarmak istediğinize karar verin. Profesyonel kameralar kullanabilirsiniz. Çok sayıda fotoğraf ve video çekin ve konseptinize uygun fotoğraflar yayınlayın.

* Benzersiz olmaya cesaret edin!

Hikayeler anlatmak için sosyal medyayı ve web sitelerini kullanarak takipçilerinize sadece görseller sunmak yerine işletmenizde yaşayabilecekleri deneyimleri anlatıyorsunuz.

Çok iyi bir konsepte, çok iyi menüye, çok iyi şeflere sahip olabilirsiniz. Sahip olduğunuz tüm artıları sosyal medyanızda duyurarak işletmenizi hak ettiği popülerliğe kavuşturmalısınız. Yapabilirsiniz!