Vectron System AG’nin Doğu Avrupa ve Türkiye Sorumlusu Gerhard Schnitzer İle Türkiye ziyareti sırasında Vectron’un çalışmaları ile ilgili ofisimizde bir röportaj yaptık.
Kısaca Vectron’un hizmetleri ve vizyonu hakkında bilgi verir misiniz?
Vectron POS pazarındaki ihtiyaçları ve gelişmeleri sürekli takip eden bir firma. Bu da piyasadaki ihtiyaçları daha çabuk görüp daha hızlı aksiyon almamıza imkan sağlıyor. Son 10 yılda donanım ve yazılım tarafında müşterilerin keyifle kullandığı profesyonel, problem yaratmayan çözümler ürettik. Profesyoneller için tasarlanmış tabletlerin yanı sıra, yazılıma ağırlık vererek Mobile POS APP ve MY Vectron APP raporlama ürünlerimizi müşterilerimizin kullanımına sunduk.
OMNİ gibi iş ortaklarımızı servis tarafında en iyi şekilde desteklemeye çalışıyoruz. Teknik ekibimizin sürekli online ve bölgesel eğitimleri, 7/24 online veri tabanı destekleri sayesinde, teknik destek ekiplerinin son kullanıcılara en iyi hizmeti verebilmeleri için aralıksız çalışıyoruz.
Vectron’un en yenilikçi ve talep gören ürünleri hangileri?
Ürünlerimizle işletmelerin taleplerine göre herşeyi yapmak mümkün. Mobil Sipariş Sistemi olan Vectron APP, içinde Online Masa Rezervasyonu ve Online Sipariş verme modülü olan Müşteri Sadakat Sistemi BonVito, bir önceki modeline göre daha hızlı ve daha uzun süre çalışma imkanı olan MobilPro III El Terminali en yenilikçi ve talep gören ürünlerimiz.
Vectron’un gelecek planları nelerdir?
Çalışma prensibimiz, tüm Vectron kullanıcılarının talep ve ihtiyaçlarını doğru analiz ederek, ürünlerimizi bu doğrultuda geliştirmek ve sınır tanımayan yazılımımız ile çözümler üretmek. Vectron bulutumuzda çeşitli raporlamalar, destek çözümleriyle birlikte müşterilerimizin tercihi olan sağlam ve güvenilir POS çözümlerimizi sunmak. En önemlisi ise onlara kendi işlerini daha iyi yürütebilmelerine imkan veren ürünler sağlayabilmek.
Türkiye pazarında 20 yıldır OMNİ ile çalışmaktasınız, bu işbirliğinin uzun yıllar devam etmesinin sırrı nedir sizce?
Günümüzün gelişmiş hizmetler sektöründe, müşterilerimize gerek online, gerek offline detaylı çözümler üreten POS sistemleri konusunda en iyi desteği OMNİ gibi güçlü ve teknik kadrosu olan iş ortaklarımız tarafından verilebileceğine inanıyoruz. Münster’deki merkezimizde oldukça geniş ve profesyonel olan ekibimiz en iyi POS çözümleri üretmek ve geliştirmek için çalışıyor. Çok farklı çözümlerin olduğu bu pazarda ancak OMNİ gibi deneyimli güçlü bir iş ortağı bizim çözümlerimizin farklılığını doğru olarak son kullanıcılara anlatabilirdi. OMNİ ile 20 yıllık süregelen işbirliğimiz ile Türkiye’deki binlerce mutlu Vectron POS Sistemleri kullanıcılarına 3. Nesil ürünlerimizle hizmet vermeye devam ediyoruz.
Markanızın Avrupa ve Türkiye pazarındaki yerini nasıl görüyorsunuz?
Öncelikle sektörde söz sahibi olabilmek için POS pazarını ve gelişmeleri çok iyi takip ediyoruz. Rakip firmalara göre konumumuzu görebilmek , fiyat ve ürün karşılaştırması yapabilmek için fuarlara katılıyoruz. Vectron olarak, yeni yatırımlar ve kolay kullanım sağlayan rekabetçi ürünlerimizle dünyanın bir çok ülkesine satışlar gerçekleştirerek küresel arenada adımızdan söz ettirir hale gelmiş bulunmaktayız.
Bugün itibariyle pazardaki duruma bakarsak Vectron, Avrupa’daki POS sistemleri üreticilerinin “en iyi 10” firması arasında, bütünleşik yapı POS üreticileri arasında ise lider.
Türkiye pazarında ise Omni’nin tecrübe ve gücü ile birleşerek Restoran POS sektöründe ilk 3 firma içinde olduğumuzu biliyorum.
Sektörün büyüme hızını nasıl yorumlarsınız?
Teknoloji her geçen gün ilerlese de Avrupa’da sektörün büyüme hızı eski yıllara oranla daha yavaş artık. Türkiye de bu büyüme Avrupa’ya göre daha hızlı. Yapılan satışlar ve satışların çeşitliliği bunu gösteriyor. Hızlı büyümenin olduğu piyasalarda her şeyi kontrol altında tutabilmek adına doğru adımlar atmak gerekir.
Durum ne olursa olsun, biz teknolojiyi yakından takip ederek mevcut müşterimizi korumak, yeni müşteri arayışlarımızda daha rekabetçi bir tutum sergilemek durumundayız. Vectron olarak bunu başarıyla yaptığımızı düşünüyorum.